To neznáš: Jídlo v peci

| Články | Redakce Jobstime.cz

Další článek z naší série To neznáš bude hlavně o neobvyklém prostoru. Budeme se bavit o cihlách, o přístupu k zákazníkům a také o tom, jakou má výhodu, otevřít si restauraci na okraji města. Redakce jobstime.cz se se totiž vypravila do pražských Ďáblic, kde už přes tři roky funguje restaurace ve zrekonstruovaném objektu bývalé cihelné pece.

IMG_8478_malý

Restaurace Battistova cihelna byla otevřena 2. července 2012 po osmi letech dlouhé rozsáhlé rekonstrukce, během které se prostor přeměnil z polorozpadlé ruiny na velice příjemnou, oválnou restauraci pro více jak padesát lidí. Než si řekneme víc o samotné restauraci, byla by škoda nezmínit, jak celý prostor vznikl. Potom, co byla bývalá cihelná pec roku 1996 prohlášena za státní kulturní památku, naskytla se možnost, aby mohl majitel restaurace, Jan Průša, vzít prostor do vlastních rukou. Bylo vypsáno výběrové řízení, které díky pomoci ateliéru Krátký vyhrál současný pan majitel a mohl tu vybudovat restauraci. Rekonstrukce trvala osm let a pan majitel, původně vystudovaný stavař, na rekonstrukci pracoval úplně sám. Podle obrázků, které můžete najít na stránkách restaurace můžete vidět, kolik práce to muselo zabrat. Plnil si tak svůj sen, protože si přál vybudovat něco, co tu zůstane ještě dlouhou dobu. Restaurace se jmenuje podle Josefa Battisty, na památku toho, kdo působil v cihelně ještě v době, kdy sloužila svému původnímu účelu. Dokonce mají na baru schované tři původní cihly, které tu byly vypáleny.

Restaurace se nachází téměř na okraji Prahy a první otázka, která člověka napadne je: může podnik, kterému někdo věnoval tolik práce na takovém místě fungovat? Může. Jan Záleha, provozní, číšník a jak nám bylo od pana majitele řečeno, hned po majiteli ten kdo o restauraci ví úplně nejvíc, nám to vysvětlil: „Má to obrovskou výhodu, pro člověka, co tu pracuje. A pracuje tady samozřejmě déle. Znáte tu všechny hosty. Pokud děláte v centru, tak věřím tomu, že máte stálé hosty, ale ve chvíli, kdy máte restauraci na místě s obrovskou fluktuací, tak jenom točíte stoly. Já tady mám víkendy, a ta práce je naprosto úžasná. Jezdí sem ti samí lidé a díky spokojenosti, kterou tu mají, se na ně nabalují další. … My nemáme marketing, protože jsme na něj díky rozsáhlé rekonstrukci neměli prostředky, ale vydali jsme se touto cestou a čekali jsme, co se bude dít. Teď už tři a půl roku krásně fungujeme.“

IMG_8451_malý

Začátky byly samozřejmě složitější a jak se později ukázalo, otevřít na začátku letních prázdnin nebyl ten nejlepší nápad. Během okurkové sezóny trpí zkrátka úplně všichni. Restaurace se ale nevzdala a už během podzimu začala organizovat tématické večery, jako je například svatomartinská husa – která se už hned první ročník těšila velké oblibě. Dále můžeme zmínit speciální vánoční a velikonoční nabídky, nebo valentýnské večer. To samozřejmě do podniku přivede spoustu zákazníků a dává mu své jméno. Zároveň sem ale chodí lidé z práce na oběd, rodiny s dětmi a hosté z okolí, kteří to tu znají. I když ale nemáte každý den přeplněno, nemusí to být pro podnik takový problém, jak se může zdát. Honza nám k tomu řekl: „Je to těžší, než být třeba Na příkopech, ale jakmile nabídnete hostům kvalitu, kvalitní servis, tak se vám vrátí. Naopak si myslím, že díky tomu, že hostů na začátku tolik nebylo, tak jste na ně měl čas a mohl jste se jim víc věnovat.“

Spokojený zákazník, který dostal nadstandartní servis, tak přivedl příště další lidi. Občas je dobré vidět v něčem negativním i velká pozitiva.

Hledáte práci v gastru?

Přes 400 podniků u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete gastrem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

 

Restaurace dělá všechno pro to, aby byl zákazník spokojený. Nejen, že se zákazníkem komunikuje, má k němu osobní přístup a doporučí mu to, co by mu mohlo chutnat. Zároveň se ještě snaží dbát na vysokou kvalitu toho co podává. Jako jeden příklad za všechny jsou čerstvé ryby. Ty se v cihelně připravují v celku a následně servírují přímo před zákazníkem.

„Třikrát až čtyřikrát týdně nám sem jezdí auto, co nám vozí čerstvé mořské ryby. Co se týká sladkovodních, tak tady máme poblíž známého, který zrekonstruoval rybník a začíná tam ryby pěstovat. Třeba tento víkend, jsme na sobotu psali candáta. Takže jsem se u něj zastavil, on mi dal ráno čtyři, kilo a půl, velké candáty a vám šla odpoledne na talíř třeba jen tři hodiny čerstvá ryba.“

IMG_8492_malý

Nejen o zákazníky se ale v restauraci starají. Honzovo heslo je „Spokojený zaměstnanec znamená spokojený zákazník“. Zaměstnanci se mezi sebou znají, všichni bydlí poblíž restaurace, takže to ani nemají moc daleko do práce a dbá se na to, aby se v podniku cítili dobře. Když jsem se Honzy ptal, kdo restauraci vede, řekl mi, že se to nedá s přesností určit. Pan majitel dělá část a patří mu velký dík, protože by bez něj restaurace nestála, Honza se stará o provoz, o akce a rezervace a další velký kus práce dělá šéfkuchař a celý tým kuchařů, kteří mají na starosti jídlo. Jeden bez druhého by nemohli fungovat a restaurace by tak nešlapala. Stejně tak to platí i u ostatních zaměstnanců, protože je zdě každý člověk důležitý. To dává celému personálu možnost pracovat v prostředí, kde nejde jen o práci, která je potřeba „překlepat“, ale kde všichni společně pracují na tom, aby restaurace dál fungovala. Díky celému týmu tak není z Battistovy cihelny pouze zbořená ruina, dál funguje a podle toho jak to vypadá, bude ještě dlouho.

 

Text: Kristián Kopřivík

Foto: Klára Kopřivíková

Komentáře

Částečný profil uchazeče se zobrazí
až po přihlášení nebo registraci.


Zavřít okno