Představujeme: Tower Park. Povídali jsme s HR manažerem Janem Vrbou.

| Články | Jakub Mates

Hledáte práci v restauraci na úrovni? Zbožňujete výhled na stověžatou matku měst? Chcete místo s nadstandardním množstvím benefitů a reálným zájmem nadřízených? Pak je právě pro vás ideálním zaměstnavatelem Tower Park Praha.

Tower Park Praha je jinými slovy areál Žižkovské věže, která je jednou z úžasných dominant Prahy a oblíbenou turistickou atrakcí. Nacházejí se tu dva podniky, které hledají zaměstnance z gastra – Oblaca restaurant a zahradní restaurace MIMINOO.a c Oblaca-30bw.jpgx

První zmíněný podnik se nachází doslova v oblacích. Jde o úžasný prostor v 66 m nad zemí s 360⁰ výhledem na Prahu. Hosté se zde dočkají moderní kuchyně z kvalitních domácích produktů a také nabídky sezónních pokrmů. Na jídelním lístku jsou k nalezení jak jídla mezinárodní kuchyně, tak i česká klasika okořeněná dotykem moderní doby. To vše je doplněno širokou nabídkou kvalitních vín a českého piva.

Zahradní restaurace MIMINOO zase poskytuje klidné posezení v zeleni jen kousek od centra Prahy. Na rozdíl od restaurace Oblaca jde o místo s uvolněnější atmosférou – zákazníci zde v letních měsících můžou posedět v houpačkách nebo ve stínu venkovní zahrádky, k zapůjčení jsou dokonce piknikové sety. V zimě pak zase stojí za to romantický výhled do zahrady z vnitřku restaurace. Všechny pokrmy v restauraci MIMINOO se vyznačují jedinečností surovin a domácím zpracováním.

Pokud se rozhodnete do jedné z restaurací zaslat svůj životopis a budete pozvání na pohovor, rozhodně se potkáte s HR manažerem Tower Parku Praha, panem Vrbou, kterého jsme ohledně práce v restauracích Oblaca a MIMINOO důkladně vyzpovídali.

Jaké jsou Vaše požadavky na číšníky a servírky?

Jelikož patříme do první stovky nejlepších pražských restaurací a v aktuálním hodnocení se Oblaca restaurant umístil v první trojce, tak jsou pochopitelně naše požadavky na personál daleko vyšší, než kdyby se jednalo o nějakou pivnici Na Růžku.

Co se týče servisu, očekáváme buď kvalitní praxi v oboru – ideální jsou zkušenosti z hotelových restaurací – nebo vzdělání v oboru v kombinaci se školní praxí, s tím, že uchazeče zaučíme a ukážeme jim co a jak.

Očekáváme tedy alespoň základní znalost pravidel obsluhy – to znamená obsluhování zprava, což často bývá cizí pojem i pro čerstvé absolventy, dále roznášení podle mapy ke stolům, společný debaras, představování pokrmů a nápojů, průběžnou kontrolu stolů a podobně. Potřebujeme, aby potenciální zaměstnanci o těchto věcech neslyšeli poprvé.

A co personál v kuchyni?

U personálu v kuchyni je mnohem důležitější než praxe učenlivost, čistota a přesnost. Víme, že pokrmy, které se u nás podávají, jsme schopni nováčky naučit, takže píle a chuť se tomuto oboru věnovat je pro nás zásadnější než nějaké „pozlacené“ životopisy s referencemi a selfiečka s Pohlreichem.

Asi nelze přijít vyloženě z restaurace někde v Dobrušce, kde se dělá smažák a kuřecí plátek s broskví. Je potřeba alespoň nějaké základní povědomí o přípravě pokrmů vyšší gastronomie, konfitování, a tak dále, aby ty věci, které jsou třeba kuchařskou hantýrkou, nebyly pro toho člověka úplně cizí a nebyl tam ztracený jak moucha za oknem.

Dále jsou pro nás pro servis i kuchyni určitě zásadní – ačkoliv to může znít jako klišé – vlastnosti jako empatie a slušnost, reprezentativní vystupování, učenlivost a schopnost přijímat inovace. Rozhodně bych také rád řekl, že klademe důraz na dochvilnost a loajalitu, což jsou věci, které byly dříve samozřejmostí, ale v současnosti se z chování personálu vytrácejí.

Co na oplátku nabízíte zaměstnancům vy?

Odrůda zaměstnanců v gastronomii je poměrně specifická, s tím souvisí i fluktuace, které se bohužel nedá nijak ubránit. My se ji snažíme alespoň omezit tím, jak se k lidem, kteří pro nás pracují, chováme.

Ve všech podnicích jsou obvyklé žabomyší války mezi kuchyní a servisem. Když s uchazeči mluvím o tom, v jakých podmínkách se u nás pracuje, tak říkám, že jednou z velikých výhod je, že u nás nehrozí konflikty mezi servisem a kuchyní, protože díky dispozici restaurantu nemusím jako číšník nikdy žádného kuchaře poznat face to face, pokud nebudu chtít, pokrmy se tu totiž posílají výtahem z patra do patra.

Práce probíhá ve striktně nekuřáckém a klimatizovaném prostředí, takže je jedno, jestli je venku Sibiř nebo tropy, vždycky je zde konstantní teplota a čistý vzduch.

Když praskne žárovka, přijde údržbář, když se něco rozlije nebo vysype, přijde uklízečka. Večer odkládám košili do prádelny, ráno si ji beru čistou na ramínku se svým jménem a mnoho dalšího. Pozice servisu tedy nezahrnuje nic jiného než samotnou obsluhu zákazníků.

To zní jako naprosto dokonalá práce. Má to nějaký háček?

Vždycky říkám, že tady letíme v raketě, ale kuchaři pracují v ponorce, protože ta kuchyňka je malinkatá a má několik kajut, což je třeba možná hendikep, jsme tu nějakým způsobem limitováni dispozicemi celé budovy. Na druhou stranu se tu nikdy nestane, že když kuchař zapomene koupit hrách, tak v půl jedenácté běží pro hrách naproti do večerky, protože celý Tower Park je komplexně řízený velmi sofistikovaným způsobem.

Jinak konkrétně práci číšníka nebo servírky v restauraci Oblaca osobně považuji za práci snů, protože se opravdu může věnovat pouze té své čisté práci, jak už jsem zmiňoval. Také jsme zahájili program benefitů, kromě školení jsou například v současné době oba restaurant manažeři a oba somelieři v Portugalsku za vínem a poznáním s člověkem. Jsou to ale i drobnosti, jako lístky do kina, divadla, na festivaly, řešíme i nějaké beauty záležitosti pro zaměstnankyně, semináře, stáže, večeře v jiných restauracích a podobně.

Zaměstnance u nás prostě rozmazlujeme, občas možná až moc. (smích)

Jaká je obvyklá klientela v restaurantu Oblaca?

Jsme cílovou turistickou destinací, jsme dominantou města, takže je to pro cizince podobné, jako pro nás Eiffelovka při návštěvě Paříže. Ti lidé sem jdou, třeba i opakovaně, a někdy, například při večeřích, mohou cizinci tvořit až 80% klientely restaurace. Proto je zde také u servírek a číšníku nutností angličtina v kombinaci s ruštinou nebo němčinou.

Chtěli byste pracovat v restaurantu Oblaca? Aktuální volné pozice najdete zde .

A co garden restaurant Miminoo?

Dole v garden restaurantu Miminoo je to obráceně. Ten má svou stálou klientelu, kterou ze 70% tvoří lidé z Prahy, obvykle navíc z nejbližšího okolí Žižkovské věže. Turisti se sem spíš dostanou cestou z observatoře nebo z restaurantu Oblaca, kdy je zaujme krásná zahrádka a úžasná atmosféra, takže se tu ještě zastaví. Angličtina tu proto pro servis není tak zásadní, ale alespoň základ je stejně potřeba.

Chtěli byste pracovat v garden restaurantu Miminoo? Aktuální volné pozice najdete zde .

Autorka: Nela Vojtová

Komentáře

Částečný profil uchazeče se zobrazí
až po přihlášení nebo registraci.


Zavřít okno