Představujeme: Lukáš Koubek, o Next Door by Imperial

| Články | Jakub Mates

Pokud se vás někdo zeptá na „nejprovařenějšího“ českého šéfkuchaře, určitě se vám vybaví jméno „šéfa“ z televizních pořadů. Zdeněk Pohlreich ke svým restauracím Café Imperial, Divinis a Yamato na podzim letošního roku přidá ještě moderní české bistro Next Door by Imperial.

O nově otevírané restauraci jsme si povídali s Lukášem Koubkem, spolumajitelem firmy F&B Solutions, která výše zmíněné restaurace provozuje, a manažerem Café Imperial v jedné osobě.

Jaký je koncept restaurace Next Door?

Koncept restaurace je jasný – moderní české bistro nabízející současnou, moderní kuchyni ze surovin vysoké kvality. Nabídka se tedy bude zakládat i na tradici. Ochutnáte u nás pokrmy s původem v severní Itálii, Rakousku, Maďarsku a především v Čechách. Celou škálou jídelního lístku se ponese česká gastronomická nota. Nebojíme se využít prvky ultramoderní kuchyně, které napomohou zvýšit prvotřídní chuťový vjem našeho hosta. Od toho se bude odvíjet také vinný lístek.

Co je podle vás pro úspěch restaurace to nejpodstatnější?

Samotný zážitek z jídla, který v restauraci Next Door dokážeme nabídnout. Máme vynikajícího šéfkuchaře Ondřeje Jíňu, který svému řemeslu opravdu rozumí, a hlavně má to nejdůležitější – chuť. Na menu samozřejmě úzce spolupracuje se Zdeňkem Pohlreichem.

V dnešní době kuchaři často udělají krásnou práci na talíři, použijí super suroviny, ale moc nepřemýšlí o tom, jak to chutná. O chutích jsou kuchařskými mistry napsané celé bichle a je to opravdu věda. Najít kuchaře, který chuť má a dokáže ty chutě spojit, dát je na talíř, je strašně důležité.

Tenhle náš kluk to umí udělat tak, že je to i hezké, ale hlavně to chutná – jídlo sníte a víte, že na něj chcete přijít ještě jednou. A to je základ.

Jakou klientelu v restauraci Next Door očekáváte?

Klientela pro Next Door se vytvořila už v Café Imperial. Restaurace je sice samostatně stojící, ale shodou okolností se nachází také v pětihvězdičkovém hotelu jako Café Imperial.

Skupinu našich hostů tvoří všichni lidé, kteří mají rádi skvělé jídlo, pití a servis. Takové hosty najdete v průřezu celé společnosti.

Na obědy sem chodí bankéři, úředníci, chodí sem ji jejich sekretářky. Máme nějakou cenovou politiku, takže sekretářka přijde jednou za 14 dní a šéf banky to má jako kantýnu a chodí sem na oběd každý den.

Chodí sem prostě všechny sociální skupiny a každý si tu najde to svoje. Věříme, že v restauraci Next Door to bude fungovat stejně.

Jaké jsou Vaše požadavky na zaměstnance?

Potřebujeme především technické věci – to znamená, že člověk, který k nám jde do servisu, už musí mít nějakou praxi, musí vědět, co znamená obsluha hostů. Nemusí být ale v oboru 20 let. Když to bude člověk, který je vyučený v oboru nebo má hotelovou školu a chce dělat v servisu, baví ho obsluhovat lidi a má třeba jen půlroční praxi v oboru, úplně to stačí.

Právě to, aby číšníka práce bavila se všemi plusy i mínusy je to nejpodstatnější. Zaměstnanec v servisu se nesmí rozčílit, když ho někdo „vyprudí“, je na něj nepříjemný. Číšník musí být trochu i psycholog, musí to zvládat.

Zásadním požadavkem je angličtina. Nepotřebujeme, aby uchazeči po večerech četli Shakespeara v originále, ale aby se domluvili na gastro úrovni je podmínkou.

Všechno ostatní jsme pak ochotni uchazeče naučit. Musíme do nich nalít informace, musí si zvyknout na standard práce a na to, jak přistupujeme k hostovi. U nás skutečně platí ono klišé „náš host, náš pán“ – dodržujeme to každý den. Jedná se o malé detaily v obsluze, které se zaměstnanci musí naučit, ale věřím, že se na to dá rychle zvyknout. Překvapivě na ně nejsou zvyklí všichni hosté a někdy je komentují jako „přehnaně“ starostlivé.

A co zaměstnancům naopak nabízíte Vy?

Stálou práci v krásném prostředí pětihvězdičkového hotelu a zároveň úplně nových prostorách restaurace. Nové materiály, nové vybavení, všeho je dost. Krásná kuchyň, hezký interiér, práce v novém kolektivu. Za zmínku také stojí zázemí stabilní firmy, kterých v našem oboru ještě není mnoho.

30 % kolektivu, především managementu, jsou lidé, kteří s námi dělali už v Cafe Imperial, takže to znají a je to zaběhlé. Ze začátku samozřejmě stejně nějaké problémy nastanou, bude to trochu chaotické, to k otevření patří, nicméně zkušení zaměstnanci tam budou k ruce, budou nápomocní, budou kolektiv jasně vést.
S tím jde ruku v ruce, že když jsou zaměstnanci šikovní, tak vidí, co jejich nadřízení dělají, jak všechno funguje, okoukávají to, takže jim to dává obrovskou zkušenost s rozjezdem kvalitní restaurace. Pokud je člověk vnímavý, tak si to zapamatuje a nikdo mu to už nevezme.

Je tu samozřejmě také možnost přecházení mezi restauracemi, zaměstnanec může přejít do Cafe Imperial, do restaurace Divinis, může se mezi podniky točit, postupovat výš. Všichni naši lidé, kteří Next Door povedou, u nás začínali od píky jako číšníci nebo dokonce runneři. Ve vedení týmu nemáme nikoho zvenku. Každý kdo u nás nastoupí, je šikovný a chce to dělat, má garantovaný kariérní postup, pokud pro to má předpoklady.

Chcete být součástí týmu v Next Door? Volné pozice najdete zde.

Redaktor: Nela Vojtová

Komentáře

Částečný profil uchazeče se zobrazí
až po přihlášení nebo registraci.


Zavřít okno