Není hvězda jako hvězda, v hotelovém průmyslu to platí dvojnásob

| Články | Simona Mrázková

Řada z nás se už jistě někdy zamyslela nad hvězdičkami na fasádách hotelů a hotelových sítí. Můžeme se na ně v Česku skutečně spolehnout? Odpověď zní ano i ne. Počet hvězdiček v Česku oficiálně přiděluje Asociace hotelů a restaurací ČR, která je členem unie Hotelstars Union. Hotely, které se k unii nehlásí, mohou návštěvníky nemile překvapit. 

stars_1

Označení hvězdičkami se v hlavách hotelových návštěvníků nespojuje s jasnými pravidly. Nejasnosti vedou ke zvyšování nespokojenosti. V Česku si mohou hotely a penziony navíc přidělit počty hvězdiček podle svého uvážení. „Klasifikace je jedinou zárukou zákazníka, že hotel odpovídá rozsahem služeb a vybavením počtu hvězd, kterými se označuje. Zájem zákazníků o transparentnost služeb každoročně roste, ale málokdo ví, že oficiální klasifikaci nemají zdaleka všechny hotely, protože je u nás dobrovolná,“ upozorňuje Václav Stárek z Asociace hotelů a restaurací. Hotelová klasifikace Hotelstars Union uvádí, jak by správné hodnocení mělo vypadat. Určila celkem 270 hodnotících kritérií zahrnujících frekvenci a rozsahu úklidu, vybavení hotelu a pokojů, služby hotelu a recepce, možnosti hotelového stravování, nabídky služeb concierge a tak podobně. Čím se tedy při výběru hotelu řídit hned od začátku? Hledejte označení nálepkou s počtem hvězd a logem Asociace hotelů a restaurací ČR a agentury CzechTourism. Nebudete tak proti své vůli kupovat zajíce v pytli.

Potřeby zákazníků se mění a hvězdy spolu s nimi

HotelStars Union, jejímž členem je kromě Česka dalších 16 evropských států, nedávno diskutovala potřebu úpravy kritérií. Změny mají vést k modernizaci, větší transparentnosti a flexibilitě. Brzy by se také mohlo spolehlivé hvězdičkové hodnocení promítnout do hojně navštěvovaných turistických serverů jako je Booking.com nebo TripAdvisor.

Komentáře

Částečný profil uchazeče se zobrazí
až po přihlášení nebo registraci.


Zavřít okno